Bu Blogda Ara

10 Nisan 2015 Cuma

Ölmek Kolaydır Sevmekten

Sıcağı Sıcağına yazmam gerek. Mart ayının favorileri derken Mart ayında yayımlanmış olan bu romanı anlatmam lazım. Ahmet Altan'ın son kitabı Ölmek Kolaydır Sevmekten i yeni bitirdim. 
Genel bilgilere bakacak olursak 572 sayfa. Everest yayınevi tarafından Çiğdem Uğurlu editörlüğünde yayımlanmış. D&R dan 24 Liraya aldım. Yaklaşık 1 haftada ancak bitirebildim. 

Kitabı'n Kapağı bu şekilde. Siyah beyaz olması doğru bir seçim bence çünkü kitap tam da Osmanlı'nın Balkan savaşları, Ittihat ve terakki partisi Dönemleri hükümet savaşları, güç savaşlarından bahsediyor. Aynı zamanda Aşka teslim olmayan güçler savaşı ilişkileri de birleştiriyor. Sayısız baş karakter var. Bu yüzden bazen bir Sayfayı tekrar okudum. Bazen başa dönüp baktım. Bıktım mı peki? Hayır bıktırmadı. Karakterleri çok ayrıntılı anlatmış Ahmet Altan. Ve hikayenin içindesiniz gibi geliyor. Bazen akmıyor, ama bazen de ilişkileri öyle güzel anlatıyor ki kelimesi içiyor, böylesi bir aşkı arzulatıyor insana. Tek bir aşk da yok. Tek bir hikaye de yok. Eğer kelimleri irdelemek, uzun uzun okumak isteyeceğiniz bir dönemdeyseniz okumalısınız. Biraz Kürk Mantolu Madonna gibi. 160. Sayfaya kadar ben Romanın içine giremedim. Ama sonrasında aklımdan çıkmadı. Boş zamanlarımı kolladım ki kitabımı elime alayım diye. Bir kaç çok sevdiğim kısımları da sizinle paylaşmak istiyorum. Belki fikir olur anlatımına. 

Ragıp Beyi sevdim en çok aslında. Dilara Hanım'a hak verdim de gariptir. Şeyh efendiye saygı duydum. Nizam'ı Çocuğum gibi kaygıyla izledim. Anya'ya üzüldüm çok. Mihrişah Sultan'a gıpta ettim. 

Her karakteri ayrı sevdim sanırım. Ölüler ile konuşan Osman karakteri 3 kitaptır Ahmet Altan'ın kitaplarında yer alıyormuş. Son sayfa da farkettim. 
Eğer farklı bir kitap okumak biraz kendinizi zorlamak isterseniz mutlaka göz atın. Sevgiler. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder