Bu Blogda Ara

11 Şubat 2015 Çarşamba

Mac Palet Oluşturma Yazısı

Merhaba hepinize,
Yine yağmurlu bir gün ve yine yazı zamanı... Sizlere bugün mac palet oluşturma yazısı yazmaya karar verdim. Uzun zamandır bir palet oluşturmayı planlıyorum, ancak genel olarak hem elimdeki farlar ve Mersin- Adana'da bir mac mağazasının olmamasından dolayı Ankara ziyaretime de başlangıç yaptım.
O zaman haydi Tunalı MAc mağazsındaki deneyimlerimden başlayalım. Öncelik olarak neden 15 li bir palet ile başladığımdan bahsedeyim. Mac mağazalarında tek tek alabileceğiniz refil dediğimiz sadece far ve minik haznesinin en güzel yönü, istediğinizi seçebilmeniz. İstrseniz tamamen ışıltılı, ister tamamen koyu, ister tamamen mat veya açık renkler, ya da tamamen karışık renklerden seçebilmeniz.... Yelpaze o kadar geniş ki herşey sizin zevkinize kalmış... Paletler ise kili dörtlü ya da on beşli şeklinde satılıyor. Açıkçası ben en büyüğünü aldım, çünkü zamanla kullandıkça ihtiyacım oldukça doldurmak istiyorum ve tekrar tekar palet almak istemedim. Hepsinin bir arada olması ayrıca daha derli toplu geliyor.

Mağazada isterseniz çoktan doldurulmuş 15 li paletlerden alabilirsiniz, bunlar genel de toprak renkleri barındıran kullanışlı görünüyor ancak bittiğinde yenisini alıp yerleştiremiyormuşuz. Eh o zaman bana çok da pratik gelmedi. Bu şekilde dolu paletlerin fiyatları 400-500 Lira civarındaydı.

Gelelim benim gibi ayrı ayrı alıp keyfinize göre doldurmak isterseniz alınacaklara:


Palet iki kısımdan oluşuyor. Öncelik olarak cam kapaklı tabanı kendinden mıknatıslı siyah palet.

Bu palet standart boy. fiyatı tek başına 40 Lira. Ayrıca içerisine minik farlarınız için bölmeler almanızı öneriyorlar ki daha sağlam dursunlar. Bu kısım ayrı satılıyor o da 20 Lira.







İç içine geçirmek çok kolay. Tak çıkar şeklinde. Ve tek tek keyfinize göre aldığınız refil farlarınızı rahatlıkla yerleştirebilirsiniz


Ben ilk olarak iki renk ile başladım. Yavaş yavaş doldurmayı düşünüyorum. Birden acele davranmak istemedim. 




Tabi siz illaki içine mac ten aldığınız farları koymayabilirsiniz. Sadece paleti alıp içinde başka markalardan allık ve farları depot yöntemi ile çıkartıp bir arada durmaları için birleştiredeblirsiniz.

Gördüğünüz gibi bölme olmadan da kullanılabilir. Özellikle bitirmek istediğiniz far ve allıklar için bir arada durmaları için ya da kapağı kırılan ürünlerinizi saklamak için de kullanabilirsiniz. Ayrıca bildiğim kadarıyla make up forever markasının da bu şekilde paleti ve farları alınıyor. Aslında yurt dışında hemen hemen her markanın mevcut denilebilir ama ulaşılabilirlik adına ben bu iki markayı biliyorum. 

Son olarak bu far paletini ortalama bir refil mac farın 40 Lira olduğunu düşünürsek 600 Lira far, 60 Lira palet fiyatını da eklersek 660 Liraya oluşturabilirsiniz. Yazının başında belirttiğim kendinden doldurulmuş olanlara göre biraz daha pahalı gibi görünse de uzun vade de bu far paletinin bittikçe alabilmemizi ya da değiştirebilmemizi düşünecek olursak bence daha mantıklı. 

Yazıyı okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Eğer mutlaka almalısın çok seveceksin dediğiniz önerileriniz varsa da yazarsanız çok sevinirim. Sevgiler...

Paletin içinde yer alan farların isimleri; sable ve expensive pink.

Sable farının detaylı yazısını da okumak isterseniz;  hemen burada.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder